Klachten en feedback
Inleiding
Wij doen ons uiterste best om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u ergens niet tevreden over bent. In dat geval horen wij dat graag — want alleen door uw feedback kunnen wij onze dienstverlening verbeteren.
Wij nodigen u daarom van harte uit om eerst met ons in gesprek te gaan over uw klacht. Vaak kunnen we samen tot een passende oplossing komen.
Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan kunt u uw klacht uiteraard voorleggen aan de onafhankelijke geschillencommissie zoals vermeld in onze klachtenregeling.
Organisatie: Qrachtig
Versie: 1.0
Datum: 1 januari 2025
Verantwoordelijke: Dylan Morre, Qrachtig.
Deze procedure beschrijft hoe Qrachtig klachten van klanten, opdrachtgevers of andere betrokkenen ontvangt, registreert, behandelt en afhandelt.
Het doel is om:
- Klachten serieus te nemen.
- Tijdig en effectief op te lossen.
- Te leren van klachten en de kwaliteit van dienstverlening te verbeteren.
- Klacht: een uiting van ontevredenheid over de dienstverlening van Qrachtig.
- Klager: de persoon of organisatie die de klacht indient.
Deze procedure geldt voor alle klanten, opdrachtgevers en andere betrokkenen bij Qrachtig.
- Klachten kunnen mondeling, schriftelijk of digitaal worden ingediend:
– Bij de eigenaar van Qrachtig
– Via e-mail: info@qrachtig.nl
– Via het digitale contactformulier op de website: whatsapp button. - Qrachtig bevestigt binnen 5 werkdagen de ontvangst van de klacht.
- Alle klachten worden direct geregistreerd in het klachtenregister met:
– Naam klager
– Datum klacht
– Omschrijving van de klacht
– Datum ontvangst
1. Analyse: de eigenaar beoordeelt de klacht en bepaalt de ernst.
2. Bespreking en oplossing: er wordt een passende oplossing gezocht, in overleg met de klager.
3. Termijn: de klacht wordt binnen 14 dagen afgehandeld.
4. Terugkoppeling: de klager ontvangt een schriftelijke of digitale reactie over de uitkomst.
- Indien de klager niet tevreden is met de uitkomst, kan de klacht worden
voorgelegd aan een erkende geschillencommissie SoloPartners. -> https://www.solopartners.nl/kennisbank/heb-jij-een-klacht-over-je-zorgaanbieder/ - Contactgegevens en procedure van de commissie worden verstrekt aan de
klager.
- Alle acties en communicatie met de klager worden gedocumenteerd in het
klachtenregister. - Dossiers worden minimaal 5 jaar bewaard conform wet- en regelgeving.
- Periodiek (minimaal jaarlijks) wordt het overzicht van klachten geëvalueerd door de eigenaar van Qrachtig.
- Signalen uit klachten worden gebruikt om diensten en processen te verbeteren.
- De klachtenprocedure is beschikbaar voor alle klanten en opdrachtgevers:
– Via de website
– Op aanvraag via e-mail bij de eigenaar
Ondertekening:
Naam eigenaar: Dylan Morre
Datum: 01-01-2025